VVD: ‘Meer ruimte voor verkeer in Zuid-Holland’

Automobilisten ondervinden steeds meer oponthoud op de Zuid-Hollandse wegen. Dat blijkt uit de resultaten van een ledenactie van de ANWB. De conclusies bevestigen het beeld dat de VVD-Statenfractie al had.

Dankzij het herstelbeleid van de regering trekt de economie weer aan. Dat is ook te zien aan een toenemende verkeersdrukte, onder andere omdat er steeds meer vrachtwagens de weg op gaan. Er zijn al verbeteringen aan de infrastructuur aangebracht en er is nog meer gepland. Toch blijkt nu al dat er behoefte is aan nog meer ruimte voor het verkeer.

Floor Vermeulen: “We zijn op de goede weg, aan een groot deel van de knelpunten wordt nu al gewerkt maar we gaan samen met het Rijk een versnelling hoger.  Er wordt nu al volop geïnvesteerd in de provinciale infrastructuur in samenwerking met Rijkswaterstaat, gemeenten en waterschappen.” In dat kader heeft de minister van I & M geld uitgetrokken voor de A20 bij Gouda en de A4 Burgerveen – Leiden. Ook wordt gekeken naar oplossingen voor de N57 en N59.

Verder wordt op dit moment gewerkt aan de N206 bij Leiden, A4 / A44, de zg. parallelstructuur A12 en de N207.

Frits Paymans: “Hoewel er al veel in gang is gezet toont het rapport aan aandacht voor de bereikbaarheid van het grootste belang is en dat de VVD het College zal vragen aan Provinciale Staten voor te leggen welke mogelijkheden er zijn de doorstroming nog verder te bevorderen.