Droom jij altijd al van een carrière als gemeenteraadslid?

Denk je er over om je voor de verkiezingen voor de Gemeenteraad van 2018 kandidaat te stellen? Ben je op zoek naar mogelijkheden om jezelf te testen en jezelf te ontwikkelen om een goede kans te maken op een goede plek op de gemeenteraadslijst van de Haagse VVD? Schrijf je dan nu in voor de leergang Gemeenteraad.

De Haagse VVD organiseert voor de zomer een tweede editie van de leergang Gemeenteraad. De leergang bestaat uit ongeveer acht sessies waarin kandidaten zichzelf kunnen ontwikkelen in kennis en capaciteiten die je als gemeenteraadskandidaat nodig hebt. Denk hierbij aan sessies waarin je wordt getraind en getest op je liberale visie, je vermogen om je visie te presenteren en je plannen te verdedigen in een debat of in een media-optreden.

De leergang is intensief: je wordt geacht elke sessie bij te wonen en je zorgvuldig voor te bereiden. Jij en je medecursisten geven elkaar actief feedback en met informele activiteiten willen we een stimulerende groepsband ontwikkelen. De lat ligt hoog want het gaat om mogelijke geschiktheid voor een mooie plaats op de gemeenteraadslijst van de VVD!

De trainingen worden gegeven door trainers van de Haya van Somerenstichting, politiek vertegenwoordigers en bestuurders van de VVD en gerenommeerde deskundigen. De trainingen worden begeleid door een enthousiast begeleidingsteam dat altijd voor je klaar staat om het maximale uit de leergang te halen.

De deelnemersbijdrage voor de leergang bedraagt naar verwachting ongeveer 250 euro per deelnemer. Het exacte bedrag wordt bekend zodra het programma is vastgesteld.

Je kunt vanaf nu tot maandag 20 maart je belangstelling kenbaar maken door je motivatie en cv te sturen naar opleidingen@vvddenhaag.nl. Via dit mailadres kun je ook meer informatie inwinnen over de leergang. Na de sluitingsdatum voert het bestuur selectiegesprekken met de belangstellenden en volgt begin april een besluit over wie aan deze leergang deelnemen.

Wij kijken nu al uit naar al jullie enthousiaste motivaties!