Vragen VVD en SP over uitvallen veer Rozenburg-Maassluis

VVD en SP in Provinciale Staten hebben het college vragen gesteld over het uitvallen van de veerdienst tussen Rozenburg en Maassluis. Het veer was een dag lang volledig uit de vaart vanwege een reparatie.

“Dat leverde forse overlast op”, zegt VVD-Statenlid Rense Weide. “Automobilisten en motorrijders moesten een flink stuk omrijden. En voor fietsers, scooterrijders, mensen in een rolstoel en mensen met een scootmobiel was de omleiding onmogelijk lang. Voor hen is het veer eigenlijk de enige manier om Rozenburg uit te komen.”

VVD en SP willen nu van de provincie weten wat voor afspraken er zijn met de exploitant. Weide: “We moeten ervoor zorgen dat inwoners hier in de toekomst geen problemen meer door krijgen. Zij moeten op de veerdienst kunnen vertrouwen.”De provincie Zuid-Holland gaat een plan maken om de overlast bij hevige stortbuien zo veel mogelijk te beperken. De VVD-Statenfractie had daar om gevraagd.

Update 25 september 2018
Het college heeft de vragen van VVD en SP inmiddels beantwoord. U vindt de antwoorden hier.