VVD: Flexibel omgaan met verouderde vakantieparken

De VVD-Statenfractie wil dat de provincie flexibeler omgaat met vakantieparken. Nu worden plannen van ondernemers nog te vaak gedwarsboomd door heel streng naar de regels te kijken.

“We willen allemaal verloedering, leegstand en criminaliteit op verouderde parken tegengaan”, zegt VVD-Statenlid Laurine Bonnewits. “Dan is het alleen maar mooi als ondernemers met ideeën komen. Laten we die niet meteen de prullenbak in gooien omdat ze niet aan de huidige regels voldoen. De provincie kan beter met zulke plannen meedenken.”

De VVD ziet in dat het niet overal wenselijk is als mensen permanent in hun vakantiehuisje gaan wonen. Bonnewits: “Maar in sommige gevallen kan dat wel een oplossing zijn. Net zoals bewoning door doelgroepen. Waarom zouden we meteen ‘nee’ roepen als een ondernemer een mooi seniorenpark wil maken?”

Bonnewits roept de provincie dan ook op flexibel te zijn, en gebruik te maken van de creativiteit van ondernemers. “Er liggen kansen voor win-win-situaties: verval van parken voorkomen en voldoen aan een vraag op de woningmarkt. Het zou zonde zijn als we zulke kansen laten liggen.”