Fractie ervaart Maassluis

‘Ervaar Maassluis’. Met die slogan zet Maassluis zich op de kaart als maritieme stad met een rijke historie. De VVD-Statenfractie bracht onlangs een bezoek aan de stad en werd warm welkom geheten door de mensen van het plaatselijke informatiebureau.

Citymarketeer Wendy Hofman vertelde de fractie over de inspanningen van Maassluis om aantrekkelijk te zijn voor zowel inwoners als dagjesmensen. “Wij doen niet alleen aan stadspromotie, maar werken ook echt aan het aanbod, aan wat Maassluis te bieden heeft. Bijvoorbeeld met arrangementen, zodat mensen culturele activiteiten combineren met eten en drinken en eventueel een overnachting.”

Na de presentatie werd de fractie door oud-wethouder Arnold Keijzer rondgeleid langs een aantal hoogtepunten: het Nationaal Sleepvaartmuseum, stoomschip De Furie uit 1916 en de Groote Kerk. Fractievoorzitter Tiemen Brill kijkt met veel plezier terug: “Maassluis is één van die schitterende verrassingen die onze provincie te bieden heeft. Het is mooi om te zien hoe de gemeente enthousiast en professioneel aan de slag is gegaan om daar bekendheid aan te geven. Dat verdient deze stad echt.”