Coalitie met Forum ondanks positieve houding VVD niet mogelijk

De VVD Zuid-Holland is teleurgesteld dat een coalitie met Forum voor Democratie niet mogelijk is gebleken. Onder leiding van informateur Hans Wiegel zijn alle mogelijke opties na de verkiezingen verkend. Ondanks een positieve en constructieve houding van zowel de VVD als Forum voor Democratie kan er nu geen coalitie gevormd worden. Andere partijen wierpen te veel blokkades op.

“De VVD heeft de afgelopen maanden volop meegedaan aan de gesprekken om tot een coalitie met Forum als winnaar van de verkiezingen te komen”, zegt VVD-leider Floor Vermeulen. “Wij vinden het jammer dat dit ondanks de enorme inspanningen van informateur Wiegel niet tot een positief resultaat heeft geleid. Wij voelen het als onze verantwoordelijkheid om met andere partijen samen te werken voor de inwoners van Zuid-Holland. Helaas hebben sommige andere partijen formatiegesprekken op voorhand uitgesloten.”

De VVD blijft bereid om verantwoordelijkheid te dragen voor een stabiel provinciebestuur. Vermeulen: “Het duurt nu al erg lang en Zuid-Holland heeft recht op een goed bestuur. Onze prioriteit is het realiseren van zo veel mogelijk punten uit ons verkiezingsprogramma. Om dat te bereiken zijn wij bereid met iedere partij te praten waarmee wij voor onze kiezers goede zaken kunnen doen.”