Oud-gedeputeerde Ted Jansen overleden

Op 1 april jl. overleed op 85-jarige leeftijd Ted Jansen, oud-gedeputeerde voor de VVD in Zuid-Holland. Hij was driemaal lijsttrekker voor onze partij bij de provinciale verkiezingen en oprichter van de VVD in zijn woonplaats Noordwijk. Daar was hij ook wethouder.

Ted was sterk op de inhoud en realistisch in zijn doelen, met bijzondere aandacht voor de menselijke relatie. Als gedeputeerde bereikte hij veel in de provincie, onder andere op het gebied van verkeer en vervoer en ruimtelijke ordening. Verkeersveiligheid was zijn speerpunt. Hij wist op pragmatische wijze de bereikbaarheid van de provincie sterk te verbeteren. De Verlengde Landscheidingsweg bij Den Haag naar Scheveningen kwam er dankzij Ted Jansen.

Bij zijn afscheid werd hij op een bijzondere manier bedankt voor zijn inzet: de minister van Verkeer en Waterstaat gaf de rotonde op de kruising van de N57 en de N215 op Goeree-Overflakkee de naam ‘Ted Jansenplein’.

Na zijn periode als gedeputeerde was Ted nog lang actief, onder andere begin deze eeuw als onafhankelijk voorzitter bij de grote projecten in het kader van 'Ruimte voor de Rivier'.

Ted was zijn leven lang de VVD trouw. Bij verkiezingen in Noordwijk, maar ook bij provinciale en landelijke verkiezingen, was hij nog vaak aanwezig bij bijeenkomsten. Ook als spreker, waarbij hij iedereen wist te boeien.

Ted Jansen was een echte liberaal, een uitmuntend bestuurder en vooral ook een heel fijn mens. Wij wensen zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen sterkte toe met dit grote verlies.

Namens de VVD in Zuid-Holland,

Floor Vermeulen, gedeputeerde