Lansingerland bouwt voor iedereen

De woningnood in Nederland is hoog, zeker in Zuid-Holland. De VVD-Statenfractie zet zich daarom in voor de bouw van voldoende betaalbare woningen op de juiste plek. Een mooi voorbeeld van hoe dat kan is te vinden in de gemeente Lansingerland.

“In Lansingerland bouwen ze voor iedereen”, zegt Karima Bouchtaoui, woordvoerder Wonen van de VVD-Statenfractie. “Ze kijken hier met extra aandacht naar mensen met een laag of gemiddeld inkomen, die op dit moment vaak geen kans hebben om een huis te vinden. Ook voor bijzondere doelgroepen zoals arbeidsmigranten, mensen die uit een scheiding komen en ex-bewoners van GGZ-instellingen wordt een oplossing gezocht. En de gemeente houdt rekening met de toenemende vergrijzing.”

VVD-wethouder Kathy Arends liet Bouchtaoui en haar collega-Statenleden Laurine Bonnewits, René van Hemert en Peter van Waaij op de fiets een aantal woningbouwprojecten in Lansingerland zien. “De gemeenteraad heeft mij de mogelijkheid gegeven om doelgericht aan de slag te gaan met de woningen die we hier nodig hebben. Dat kunnen we niet alleen. Daar hebben we ook de provincie Zuid-Holland bij nodig. Daarom was dit bezoek voor ons heel nuttig. De ambities van Lansingerland hebben nu de aandacht van de provincie”, aldus Arends.

De Statenfractie prijst de aanpak van de gemeente Lansingerland, die betaalbaarheid en kwetsbare groepen niet vergeet. Als blijk van waardering ontving Kathy Arends een ‘bouwen-tegeltje’ van de bezoekende Statenleden.