Komt het Eurovisiesongfestival naar Zuid-Holland?

Dankzij de overwinning van Hellevoeter Duncan Laurence in Tel Aviv mag Nederland in 2020 het Eurovisiesongfestival organiseren. Als het aan de Provinciale Statenfracties van VVD, GroenLinks, CDA, PvdA en D’66 ligt, komt het festival dan naar Zuid-Holland.

“Amsterdam zal ongetwijfeld met een grote mond vooraan staan, maar er zijn heel goede argumenten om het Songfestival in Zuid-Holland te houden”, zegt VVD-Statenlid Rense Weide. “We proberen met z’n allen toeristen juist te verleiden om meer van Nederland te zien dan alleen Amsterdam. Zuid-Holland heeft de bezoekers van het festival heel veel moois te bieden.”

Weide wijst erop dat het Songfestival Zuid-Holland bovendien een prachtige kans biedt om zich als ‘Regenboogprovincie’ op de kaart te zetten. “En we hebben er de locaties voor. Ahoy Rotterdam is bijvoorbeeld bij uitstek geschikt voor een evenement als dit.”

VVD, GroenLinks, CDA, PvdA en D’66 hebben het college gevraagd zich maximaal in te spannen om het Songfestival naar Zuid-Holland te halen.