Gezina Atzema

Samen geven we vorm aan de toekomst van Zuid Holland

Beste inwoners van Zuid Holland,

Zuid-Holland is een veelzijdige provincie met stedelijk gebied en platteland, met een omvangrijke infrastructuur aan (spoor)wegen, met natuur en agrarisch landschap, met bedrijvigheid, ruimte voor energievoorziening en mogelijkheden voor recreatie en ontspanning. Deze functies vragen ruimte, maar die ruimte is beperkt en staat onder druk. Het is belangrijk goed om te gaan met deze schaars beschikbare ruimte. De provincie kan daarin een belangrijke regierol spelen en de VVD gaat deze taak serieus oppakken.

Wat mij betreft gaan we ons in Zuid Holland de komende jaren richten op:

• Een toekomstbestendig gebruik van de schaarse ruimte, waarbij wonen, bereikbaarheid, natuur, landbouw en bedrijvigheid goed op elkaar zijn afgestemd.
  • Tempo maken met de energietransitie om minder afhankelijk te worden van andere landen en in het belang van klimaat en milieu.
  • Zorgen voor een goed vestigingsklimaat dat investeringen in de economie van de toekomst mogelijk maakt.
  • Aandacht voor de toekomst van het landelijk gebied, waaronder de landbouw. Stad en platteland willen en kunnen niet zonder elkaar.

Email: g.atzema@pspzh.nl