Fractie bezoekt een van de meest stabiele banken ter wereld

De Statenfractie van de VVD in Zuid-Holland heeft onlangs een bezoek gebracht aan BNG Bank. Deze bank is er speciaal voor overheden en voor instellingen met een maatschappelijk belang. Gemeenten en provincies kunnen bijvoorbeeld tegen lage tarieven krediet krijgen bij de bank.

De fractie werd ontvangen door Carel van Eykelenburg, voorzitter van de Raad van Bestuur, en Caspar Boendermaker, senior beleidsadviseur. Er werd uitgebreid gediscussieerd over onderwerpen als overheidsfinanciering, duurzaamheid en energiefondsen. Omdat de provincie Zuid-Holland aandeelhouder is van BNG Bank, is er ook gesproken over de positie van de bank zelf.

VVD-Statenlid Jan-Paul van Staalduinen: “BNG Bank heeft een AAA-rating van Standard & Poor’s en staat in de top 5 van de jaarlijkse top 50 van veiligste banken ter wereld van het blad Global Finance. Het is een zeer geruststellende gedachte dat provincies en gemeenten zaken doen met zo’n stabiele bank.”