Nieuwjaarsreceptie: banden aanhalen om problemen op te lossen

Terwijl de Tweede Kamer zich boog over de verkiezing van een nieuwe voorzitter, hield de VVD Zuid-Holland op 13 januari de nieuwjaarsreceptie op het Provinciehuis. De bijeenkomst werd aangegrepen om uitgebreid te spreken over een liberale invulling van de taken van de provincie.

Een groot aantal onderwerpen kwam voorbij. Traditioneel provinciale thema’s als gemeentelijke herindelingen, infrastructuur en vraaggerichte bedrijventerreinen, maar ook de actualiteit rond vluchtelingen en terrorisme.  Onderwerpen waar iedere overheidslaag mee te maken krijgt, dus ook de provincie.

De receptie was dus niet alleen gezellig, maar ook bijzonder nuttig. Politici op provinciaal, nationaal en lokaal niveau konden de banden weer eens aanhalen. “Om de problemen op te lossen, hebben we elkaar hard nodig”, zei fractievoorzitter Tiemen Brill. “We zijn dus niet voor niets bij elkaar.”

Brill blikte in zijn toespraak terug op het verkiezingsjaar 2015, dat voor de VVD een groot succes werd. Als grootste partij levert de VVD weer twee gedeputeerden aan het college. Het Hoofdlijnenakkoord heeft bovendien een sterk liberaal karakter.

De VVD-Statenfractie in Zuid-Holland kijkt uit naar de verdere samenwerking met de aanwezigen, om ook van 2016 een mooi liberaal jaar te maken!