Automobilist profiteert meteen van A4 Delft-Schiedam

Op donderdag 10 maart is het nieuwe deel van de A4 tussen Delft en Schiedam officieel geopend. Dankzij de nieuwe snelweg kunnen automobilisten beter en veiliger doorrijden.

De weg zorgt meteen voor minder verkeer op de A13, de A20 en de provinciale wegen. Minister Melanie Schultz van Haegen (VVD) is blij om dat effect te zien: “Die verlichting op ons drukke wegennet is erg belangrijk in een regio waar een kwart van ons bruto binnenlands product wordt verdiend.”

Ook gedeputeerde Floor Vermeulen (VVD) is enthousiast: “Ruim 50 jaar geleden werd er voor het eerst gepraat over deze snelweg. Dat hij er nu ligt, is ontzettend goed nieuws voor onze provincie. De weg is prachtig geworden, maar het gebied eromheen ook.”

Vermeulen doelt op 7 vierkante kilometer landschap, dat is opgeknapt voor natuur, recreatie en landbouw. “Zuid-Holland wil de best bereikbare provincie van Nederland zijn. Maar dat willen we wel slim en duurzaam doen. Daarom is deze combinatie van investeren in een snelweg én het landschap zo mooi.”