Provinciale Staten brengen bezoek aan Haagse gemeenteraad

Op 30 maart jl. kwamen de Statenleden van Zuid-Holland en de gemeenteraadsleden van Den Haag bijeen in de voormalige Caballero-fabriek in Den Haag. Eerder dit jaar was er een soortgelijke ontmoeting geweest tussen de Statenleden en de raadsleden van Rotterdam. Het doel van deze ontmoetingen was het beter leren kennen van elkaar en de verbindingen op de politieke kaart duidelijk te krijgen en te houden. Het was een zeer waardevolle ontmoeting, waarbij veel informatie gewisseld is en op deelgebieden, zoals energie, al vervolgafspraken zijn gemaakt. Het programma was dan ook goed in elkaar gezet.

We werden welkom geheten door burgemeester Jozias van Aartsen en Commissaris van de Koning Jaap Smit. Zij gingen in op de politieke actualiteit van de Haagse gemeenteraad en de Provinciale Staten. De presentatie ‘Stad in ontwikkeling in relatie tot omgeving’ door de heer Erik Pasveer (stadsarchitect Den Haag) en de heer Abe Veenstra (provinciaal adviseur ruimtelijke kwaliteit) was een leerzaam onderdeel van deze dag. De dag werd afgesloten met drie parallelsessies over energie, infrastructuur en ruimtelijke ontwikkeling.