Christelle van den Berg (VVD) neemt afscheid van Provinciale Staten

Tijdens de Statenvergadering van 14 september heeft VVD-Statenlid Christelle van den Berg afscheid genomen van Provinciale Staten. Haar plaats in de fractie wordt overgenomen door Masoumah Hosseini.

Van den Berg spreekt van een lastige keuze: “Zuid-Holland is een fascinerende provincie: van grote steden, drukke wegen en de grootste haven van Europa tot prachtige polderlandschappen en rustige natuur. Dat verdient een bestuur met aandacht en tijd. Door mijn internationale baan kan ik helaas niet de tijd vrijmaken die deze functie vraagt.”

Fractievoorzitter Tiemen Brill betreurt het dat Van den Berg vertrekt: “Wij zullen haar inbreng en visie gaan missen. Als nummer twee op de lijst kreeg Christelle bij de verkiezingen een zeer groot aantal stemmen. Dat maakt het voor de VVD extra jammer dat ze afscheid moet nemen.”

Het nieuwe gezicht in de fractie is Masoumah Hosseini. Zij kijkt uit naar een uitdagende periode, waarin ze zich wil inzetten voor een mooier, sterker en ondernemender Zuid-Holland: “In de provincie wil ik mensen bewust maken van hun individuele vrijheden en de kansen en mogelijkheden die ze hebben. Zeker als het gaat om wonen, werken en ondernemen.”

Brill heet Hosseini van harte welkom in de fractie: “Ik ben blij dat zij bereid is de vacature op te vullen. Masoumah heeft als medewerker van een Tweede Kamerlid ervaringen opgedaan die ons goed van pas zullen komen.”