Nieuwe VVD-fractie popelt om aan de slag te gaan

Tegelijk met de rest van de nieuwe Staten is de nieuwe fractie van de VVD in Zuid-Holland geïnstalleerd. Net als de afgelopen vier jaar bestaat de fractie uit tien leden, die uit alle hoeken van de provincie komen.

“We popelen om aan de slag te gaan, we hebben er zin in!” zei fractievoorzitter Floor Vermeulen enthousiast tijdens de installatievergadering. “Zuid-Holland is slimmer, schoner en sterker dan vier jaar geleden. De verkiezingsuitslag voelt voor ons als een duwtje in de rug van de kiezer. Die aanmoediging om door te gaan op de goede weg die we zijn ingeslagen is voor ons ontzettend veel waard.”

Vermeulen en collega-gedeputeerde Jeannette Baljeu zijn bekende gezichten in de fractie, net als de al zittende Statenleden Laurine Bonnewits, Rense Weide en Mirjam Nelisse. Nieuw zijn Erwin Hoogland, Karima Bouchtaoui, Frederik Zevenbergen, René van Hemert en Sabrina van der Lubbe.

Vermeulen feliciteerde Forum voor Democratie, GroenLinks en DENK met de gewonnen zetels. Hij ziet uit naar de informatie onder leiding van Hans Wiegel. “Wij hebben er alle vertrouwen in dat er een wijs en liberaal advies uit de informatie zal komen, dat recht doet aan de verkiezingsuitslag. Wij zijn in ieder geval altijd bereid om samen te werken.”