Veel verbeteringen voor auto en openbaar vervoer in Zuid-Holland

Er gaat de komende jaren hard gewerkt worden aan verbeteringen voor auto, openbaar vervoer en fiets in heel Zuid-Holland. In afspraken met de Rijksoverheid zijn verschillende belangrijke projecten opgenomen.

“We gaan de A16 en de Algerabrug bij Rotterdam aanpakken en we gaan kijken hoe we de A12 en de N11 tussen Gouda en Utrecht kunnen verbeteren”, zegt VVD-gedeputeerde Verkeer en Vervoer Floor Vermeulen over het goede nieuws voor automobilisten. “Dat zijn belangrijke knelpunten in het wegennet van Zuid-Holland, dus daar ben ik bijzonder blij mee.”

Ook het openbaar vervoer krijgt een opknapbeurt. Vermeulen: “We willen dat er meer treinen gaan rijden tussen Leiden en Utrecht en we zorgen voor meer en snellere bussen tussen Breda, Gorinchem en Utrecht.”

Voor het Central Innovation District/Binckhorst in Den Haag is geld gereserveerd dat besteed wordt aan auto, openbaar vervoer én fiets. Vermeulen: “We investeren in iedere vorm van vervoer, zodat mensen op elke manier zo comfortabel mogelijk van A naar B kunnen.”