Rotterdam The Hague Airport blijft belangrijk voor Zuid-Holland

Terwijl de grote luchtvaart vanaf Rotterdam The Hague Airport (RTHA) door de coronapandemie nagenoeg stil kwam te liggen, was het kleine zakelijke vliegverkeer in de lente alweer bijna op peil. Het tekent het belang van het Zuid-Hollandse vliegveld voor de zakelijke luchtvaart, stelt de VVD.

“Die zakelijke functie maakt de luchthaven bijzonder belangrijk voor de Zuid-Hollandse economie”, zegt VVD-Statenlid Herbert Zilverentant. “Zelfs in deze moeilijke tijden is het een stabiele factor. Daar moeten we dus zorgvuldig mee omgaan.”

Zilverentant waakt er bijvoorbeeld voor dat regels rondom milieu en geluidshinder schade toebrengen aan RTHA of woningbouw in de omgeving op slot zetten. “Wij zijn ervan overtuigd dat innovatie in de luchtvaart de grootste winst gaat opleveren in het bestrijden van overlast en luchtvervuiling. We zullen anders moeten gaan vliegen. Maar dat is iets anders dan het vliegen onmogelijk maken.”