Woningbouw in Bleizo-West blijft optie dankzij VVD

Het provinciebestuur in Zuid-Holland sluit niet uit dat er ruimte is voor woningbouw in Bleizo-West. Het college heeft de VVD beloofd in januari samen met de gemeenten Lansingerland en Zoetermeer een masterplan te presenteren.

VVD-Statenleden Peter van Waaij, Karima Bouchtaoui en René van Hemert hebben zich ervoor ingezet dat het gebied weer op de bouwagenda komt. Van Hemert: “Bleizo-West is de ideale plek voor een combinatie van wonen, werken en vrije tijd. Bovendien komen er allerlei vormen van hoogwaardig openbaar vervoer samen. Er zouden 4.000 tot 6.000 woningen gebouwd kunnen worden. Gezien de woningnood in onze provincie begin ik daar liever vandaag dan morgen mee.”

De provincie ziet Bleizo-West op dit moment vooral nog als belangrijke locatie voor windturbines. Van Hemert: “Daar moeten we een oplossing voor kunnen vinden. Het is zonde om windturbines neer te zetten op een plek die zo geschikt is voor woningbouw. Laten we op zoek gaan naar een andere locatie om windenergie op te wekken.”