VVD blij met definitief besluit RijnlandRoute

Provinciale Staten in Zuid-Holland hebben woensdag definitief besloten tot de aanleg van de RijnlandRoute. Liefst 84 jaar geleden werd een begin gemaakt met de aanleg van een snelle verbinding tussen Utrecht en de Hollandse kust. Door het besluit wordt die verbinding eindelijk vervolmaakt.

De VVD heeft zich altijd volop ingezet voor de verbinding, die de bestaande routes tussen het oosten en het westen zal verlichten en bij calamiteiten een verkeersinfarct in dit deel van de Randstad voorkomt.

VVD-Statenlid Frits Paymans: “De RijnlandRoute is een cruciale verbinding, die veel te lang op zich heeft laten wachten. Niet alleen voor de doorstroming van het verkeer, maar ook voor de economie van de regio Leiden-Katwijk is deze weg essentieel. De VVD is bijzonder blij dat we hem eindelijk gaan aanleggen.”

De RijnlandRoute gaat er anders uitzien dan oorspronkelijk de bedoeling was. Vele inspraakavonden hebben ertoe geleid dat de weg nauwelijks zichtbaar is in het landschap.

Paymans: “De stroom van ideeën en meningen van particulieren, bedrijven en instellingen was een welkome bijdrage voor Statenleden om de standpunten aan te scherpen. Tegelijkertijd leveren alle aanpassingen de duurste weg in de geschiedenis van Zuid-Holland op. Je vraagt je af hoe we alle andere provinciale wegen hier hebben kunnen aanleggen.”

De VVD-Statenfractie feliciteert het college – en met name verkeersgedeputeerde Ingrid de Bondt – van harte met het bereikte resultaat. Paymans: “En nu zo snel mogelijk de schop in de grond!”