VVD Zuid-Holland op bezoek in Gelderland

De Statenfractie van de VVD in Zuid-Holland onderhoudt goede contacten met de VVD-fracties in de aangrenzende provincies. Om dat te onderstrepen, ging de fractie op 3 december samen met de VVD Gelderland op werkbezoek. De fracties bezochten een orchideeënkwekerij en een groot distributiecentrum.

In Tiel waren de fracties te gast bij het distributiecentrum van Intergamma. Van hieruit worden door DHL Supply Chain de leveringen voor 384 bouwmarkten van Gamma en Karwei verzorgd, waarbij het transport wordt uitgevoerd door DHL Freight. DHL is de grootste logistieke leverancier ter wereld. In Tiel alleen al wordt 1,8 miljard euro omgezet aan distributie.

De twee VVD-fracties bezochten in Nieuwaal de recente geopend orchideeënkwekerij ’t Hoog Bos. Tijdens dat bezoek werd nog eens duidelijk dat tuinders veel meer ruimte moeten krijgen om te ondernemen. Een Russische boycot van Nederlandse producten is vervelend, maar onduidelijk en traag handelen door de eigen overheden is nog veel schadelijker.

Het Zuid-Hollandse VVD-Statenlid Marijke van Dobben de Bruijn kijkt tevreden terug op het gezamenlijke werkbezoek: “De nauwe contacten tussen onze fracties zijn niet alleen plezierig, maar ook erg belangrijk. We weten elkaar moeiteloos te vinden op gebieden als infrastructuur, economie en landbouw. Als wij ons samen ergens sterk voor kunnen maken, dan profiteren de inwoners in onze twee mooie provincies daarvan.”