VVD wil extra varianten ontsluiting bij Boskoop onderzoeken

Om de leefbaarheid en bereikbaarheid van het gebied rond de Gouwe te verbeteren, werkt de hele regio samen aan een groot maatregelenpakket. Voor de meeste onderdelen van ‘Beter Bereikbaar Gouwe’ bestaat veel draagvlak. Alleen de noordelijke ontsluiting van Boskoop zorgt voor verdeeldheid.

“Dát die ontsluiting er moet komen, daar is iedereen het wel over eens. Want de situatie bij de hefbrug wordt alleen maar erger”, zegt VVD-Statenlid Jeroen van Dijken, die zijn maidenspeech hield over het onderwerp. “Maar geen van de voorgestelde varianten heeft op dit moment voldoende steun.”

De gemeente Alphen aan den Rijn wil daarom een paar extra varianten laten onderzoeken. De VVD steunt dit plan en heeft samen met CDA, ChristenUnie/SGP en D66 een amendement ingediend dat is aangenomen. Van Dijken: “Wij willen de beste oplossing, waar de inwoners achter kunnen staan. Dit is een regionale uitdaging en het gaat niet lukken als we naar elkaar wijzen. Het lukt alleen als we allemaal inzet en lef tonen.”