Cheque voor seniorenwoningen Waddinxveen

Betaalbare woningen voor senioren: daar maakt kopersvereniging CPO De Vrijheid in Waddinxveen zich al jaren hard voor. De provincie Zuid-Holland steunt het nieuwe project aan de Peter Zuidlaan met een subsidie van € 15.000. VVD-Statenlid Karima Bouchtaoui heeft de cheque samen met gedeputeerde Anne Koning overhandigd aan CPO-voorzitter Arie de Kwaadsteniet.

“Ik ben heel blij dat we de subsidie voor dit project hebben kunnen toekennen”, zegt Bouchtaoui. “De VVD steunt dit soort initiatieven uit de samenleving van harte. De plannen van CPO De Vrijheid bieden senioren een fijne woning, die past bij hun levensfase. Dit project helpt bovendien bij de doorstroming op de woningmarkt.”

Raadslid Ellen van Helden van de VVD Waddinxveen heeft zich samen met Bouchtaoui ingezet voor de subsidie. “CPO De Vrijheid heeft al een prachtig complex in de Triangel neergezet. In de gemeenteraad hebben wij stevig gepleit voor dit tweede initiatief. Ouderen kunnen langer zelfstandig blijven wonen: hoe mooi is dat!”