Kamercentrale Dordrecht organiseert tweede tour: 'De provincie, hoe? Zo!

De provinciale verkiezingen komen er aan. In maart 2015 kunnen Nederlanders weer hun vertegenwoordigers kiezen die voor hun belangen opkomen in de provincie. De Kamerleden uit de Kamercentrale Dordrecht (KC Dordrecht), Foort van Oosten en Ronald Vuijk, en KC-voorzitter Richard Korteland organiseren dit jaar de KC Dordrecht on Tour II. Daarin zetten zij de Provinciale Statenverkiezingen centraal.

De Kamerleden benadrukken het belang van banen en de rol van de provincie hierin. Zij vinden dat de ‘gouden driehoek’ van bedrijven, kennisinstellingen en de overheid cruciaal is voor de banenmotor. Door deze tour te organiseren willen zij het politieke en maatschappelijke debat samen met de provincie aangaan om zo de banenmotor in een hogere versnelling te zetten. KC-voorzitter Richard Korteland: "Aan de hand van het verkiezingsprogramma van de Zuid-Hollandse VVD zou ik graag met de kandidaat-Statenleden en andere geïnteresseerden inhoudelijk de discussie aangaan. Wat kan beter? Wat moet de provincie wel doen, maar wat juist niet? Allemaal vragen die aan bod kunnen komen.”

Tijdens de tour gaat de KC Dordrecht door middel van verschillende voorbeelden uit uiteenlopende sectoren, zoals de maritieme- en luchtvaartsector, op zoek naar kansen voor ondernemers en banen in de regio. Het programma zal bestaan uit minimaal zes avonden. De aftrap van de tour vindt met prominente sprekers plaats in de Eerste Kamer. De tour zal daarnaast een buitenlands bezoek omvatten.

Bent u woonachtig in de Kamercentrale Dordrecht en wilt u zich aanmelden voor deze tour? Of wilt u graag op de hoogte gehouden worden? Neem dan contact op met Masoumah Hosseini via:m.hosseini@tweedekamer.nl