VVD bezorgd over storing hefbrug Boskoop

De Statenfractie van de VVD in Zuid-Holland heeft schriftelijke vragen gesteld over de storing van de Hefbrug in Boskoop vorige week. De VVD is bezorgd over de gevolgen van zulke storingen voor hulpdiensten. De liberalen vragen zich bovendien af waarom de provincie in het geheel niet heeft gecommuniceerd over de storing.

VVD-fractievoorzitter Floor Vermeulen: “Door de storing kon het wegverkeer langere tijd geen gebruik maken van de brug. Dat is vervelend genoeg, maar de brug is in Boskoop ook voor hulpdiensten de enige route over de Gouwe. Daarom is er een noodinstallatie, waarmee de brug altijd naar beneden kan worden gehaald. De VVD vraagt zich af waarom die noodinstallatie niet is gebruikt.”

Als de noodinstallatie niet toereikend is, wil de VVD dat er een protocol voor hulpdiensten is als er storingen bij dit soort bruggen zijn. Vermeulen wil van het college weten hoe er in zulke situaties met gemeenten en hulpdiensten wordt overlegd.

Het is de VVD opgevallen dat er tijdens en na de storing door de provincie in het geheel niet is gecommuniceerd over de problemen. Vermeulen: “De website en het Twitteraccount van de provincie zwegen in alle toonaarden. Ik wil weten hoe inwoners en bedrijven voortaan op de hoogte worden gehouden van eventuele toekomstige storingen.”