VVD Zuid-Holland neemt afscheid van Erwin Hoogland

De VVD in Zuid-Holland heeft afscheid genomen van Erwin Hoogland. De voormalig fractievoorzitter heeft zijn lidmaatschap van Provinciale Staten neergelegd vanwege zijn verhuizing van Den Haag naar Almelo. Hoogland blijft wel behouden voor de VVD: hij is lijsttrekker van de VVD Overijssel bij de provinciale verkiezingen in maart.

Erwin Hoogland werd in 2019 gekozen in het Zuid-Hollandse parlement. Na de formatie werd hij fractievoorzitter. Hij kijkt terug op een mooie tijd: “Ik heb leiding mogen geven aan een fractie met veel kwaliteit en enthousiasme. Samen hebben we stevig invulling gegeven aan onze verkiezingsbelofte om duurzaam door te pakken.”

Fractievoorzitter Laurine Bonnewits bedankt Hoogland voor zijn goede en harde werk voor de fractie: “Erwin is iemand die altijd bereid is om met je mee te denken. Ik vond het erg prettig om met hem te werken. Toen ik vicefractievoorzitter was, vormden we een duo dat elkaar aanvulde. De fractie gaat Erwin missen, maar we wensen hem veel succes en plezier in het mooie Overijssel.”

In de Zuid-Hollandse VVD-fractie wordt Erwin Hoogland vervangen door Sjoerd van den Dool uit Voorschoten.