Sabrina van der Lubbe tijdelijk vervangen door Aly van der Vegte

Sabrina van der Lubbe neemt vanwege zwangerschapsverlof tijdelijk afscheid van de Statenfractie van de VVD in Zuid-Holland. Zij wordt tijdens haar afwezigheid vervangen door Aly van der Vegte uit Den Haag.

Van der Vegte is ondernemer en was in het verleden onder meer fractievoorzitter van de VVD in Zwolle. Ze ziet de provincie als een verbindende schakel: “De wereld om ons heen verandert snel. Er zijn veel maatschappelijke uitdagingen, zoals de tekorten op de arbeidsmarkt en de energietransitie waar we middenin zitten. Dat stelt het aanpassingsvermogen van mensen én organisaties op de proef, ook financieel.”

Fractievoorzitter Laurine Bonnewits is verheugd dat Van der Vegte de fractie tijdelijk komt versterken: “Aly is iemand die zich echt wil inzetten voor de uitdagingen van de toekomst en daarbij niet alleen problemen, maar ook kansen ziet. Het is erg fijn dat zij de komende maanden deel wil zijn van ons team.”