Enthousiaste nieuwe VVD-fractie geïnstalleerd

De nieuwe Provinciale Staten van Zuid-Holland zijn woensdag geïnstalleerd. De achtkoppige VVD-fractie is zeer gemotiveerd om de komende vier jaar voor de inwoners van onze mooie provincie aan het werk te gaan.

“We zijn heel dankbaar voor het vertrouwen dat we hebben gekregen van 195.478 Zuid-Hollanders. Het zijn bijzondere tijden, waarin er veel op ons afkomt. Zeker ook in de provincie”, zegt VVD-fractievoorzitter Jeannette Baljeu. “Daarom ben ik ontzettend blij dat we zo’n enthousiast en kundig team hebben. We gaan keihard werken aan oplossingen voor Zuid-Holland.”

Naast Baljeu zelf maakt ook collega-gedeputeerde Frederik Zevenbergen deel uit van de nieuwe VVD-fractie. Andere bekende gezichten zijn René van Hemert, Jeroen van Dijken en Mirjam Nelisse. Nieuw in de Staten zijn Gezina Atzema uit Waddinxveen, Arne Weverling uit het Westland en Axel Broekhuizen uit Dordrecht.

Baljeu feliciteerde bij de installatie de winnaars van de verkiezingen, in het bijzonder BBB. Ze ziet uit naar de verkenning onder leiding van VVD’er Fred Teeven. “Het wordt een beetje puzzelen in Zuid-Holland, maar we hebben er alle vertrouwen in dat er straks een sterke coalitie uitkomt. De VVD staat zoals altijd klaar om samen te werken en verantwoordelijkheid te nemen voor het bestuur van deze provincie.”