Jeroen van Dijken nieuwe fractievoorzitter VVD Zuid-Holland

De VVD-fractie in Zuid-Holland heeft Jeroen van Dijken gekozen als nieuwe fractievoorzitter. Hij volgt vanaf 8 juli Arne Weverling op, die gedeputeerde wordt.

Hagenaar Van Dijken is sinds 2021 Provinciale Statenlid. Hij voert onder meer het woord over mobiliteit. Naast de politiek is hij directeur Belangen en Beleid bij INretail, de brancheorganisatie voor de detailhandel. Ook is hij voorzitter van Lonneke van Leth Dans, een Haags dansgezelschap voor de jeugd. Van 2016 tot 2018 was hij namens de VVD woordvoerder onderwijs, cultuur en zorg in de Haagse gemeenteraad.

“Het is eervol om de fractievoorzitter te mogen zijn”, reageert Van Dijken. “Ik kijk ernaar uit om in die nieuwe rol te blijven werken aan onze doelen: meer woningen in Zuid-Holland, een goede bereikbaarheid met auto, fiets en openbaar vervoer en een gezonde leefomgeving.”

Na de installatie van Weverling als gedeputeerde wordt de VVD-fractie versterkt met ondernemer Peter van Waaij uit Alphen aan den Rijn. Hij was tussen 2019 en 2023 ook Statenlid namens de VVD.