Regionale masterclass

Voor leden die actief zijn binnen de VVD en zich graag verder willen ontwikkelen als netwerkbestuurder, raadslid, wethouder, lid provinciale staten etc. wordt éénmaal jaar de regionale Masterclass georganiseerd. Deelname staat open voor leden van de VVD Zuid-Holland.

De Masterclass is een complete leergang. Daarom is het niet mogelijk om u slechts in te schrijven voor een enkele module. Onderwerpen die aan bod komen zijn:

• Argumentatie en discussietechnieken
  • Liberalisme
  • Integriteit
  • Presentatie 2
  • Medialandschap & mediatraining
  • Bezoek aan Tweede Kamer
  • Debat in de politieke arena
  • Gemeenteraadssimulatiespel
  • Liberale loopbanen en “speeddaten”
  • Diner met afsluitend een debattoernooi

Van de deelnemers wordt verwacht dat zij alle bijeenkomsten bijwonen. Deelnemers krijgen aan het eind van de Masterclass een ontwikkeladvies. De organisatie behoudt zich het recht voor om deelnemers die meer dan twee bijeenkomsten afwezig zijn geen ontwikkeladvies te geven. Door het volgen van de regionale masterclass bouwt u een regionaal netwerk op met andere actieve VVD-ers.

Doorgaans wordt de inschrijving vlak voor de zomer geopend, door een oproep op deze website. Vervolgens kunnen geïnteresseerden zich aanmelden. Aanmelden kan door het sturen van een motivatiebrief, onder het meezenden van:

• een politiek CV
  • een maatschappelijk CV
  • een pasfoto
  • een aanbevelingsbrief van het bestuur van uw lokale netwerk

Omdat er doorgaans meer aanmeldingen zijn dan plaatsen, wordt door de organisatie van de Masterclass een selectie gemaakt.

Deelname aan de regionale masterclass is één van de toelatingsvereisten voor de landelijke Kadertraining.