Hoe werkt het?

U kunt zich via scouting@vvdregiozh.nl aanmelden bij de scoutingcommissie. U wordt verzocht om bij uw e-mail mee te sturen:

• een motivatiebrief (van maximaal een half tot een heel A4-tje) waarin u aangeeft wat uw ambities zijn en wat uw motivatie voor een gesprek is;
  • een curriculum vitae, waaruit zowel uw maatschappelijke als uw eventuele bestuurlijke of politieke loopbaan blijkt;
  • een aanbevelingsbrief van uw lokaal netwerkbestuur. Mocht u die om wat voor reden niet krijgen, dan kunt u dit in uw motivatiebrief aangeven onder vermelding van de reden waarom.

Na ontvangst van uw aanmelding beoordeelt de scoutingcommissie of een gesprek aangewezen is. De scoutingcommissie heeft het recht om u, wanneer u zich naar de mening van de scoutingcommissie te vroeg in uw carrière meldt, te verwijzen naar de lokale scoutingcommissie (Den Haag/ Rotterdam) dan wel het lokale netwerkbestuur. Komt uw brief door de eerste selectie? Dan zal er een afspraak worden ingepland tussen u en twee leden van de scoutingcommissie.

Tijdens het gesprek met de scoutingcommissie wordt uw ambitie besproken en krijgt u feedback op uw ambities. Het vervolg is afhankelijk van uw ambitie en het punt waarop u zich in uw (politieke/bestuurlijke) carrière bevindt. Het kan zijn dat u als advies meekrijgt om na bijvoorbeeld een jaar weer eens een afspraak te maken. Het kan ook zijn dat er meteen concrete afspraken voor een vervolgafspraak worden gemaakt.